• صفحه اصلی
۲۸ تیر ۱۴۰۳

پلاسما تراپی واژن چیست؟

پلاسما واژینال برای درمان عفونتها بسیار موثر است

پلاسما تراپی واژینال تکنیک درمانی جدیدی در دنیای پزشکی و زیبایی است که با تحریک کلاژن سازی و سلول های پوستی در ناحیه واژن به جوانسازی این ناحیه کمک می کند. پلاسما تراپی واژن با دستگاه پلاسماجت می تواند شل شدگی یا افتادگی پوست این ناحیه ناشی از افزایش سن یا زایمان را برطرف سازد. دستگاه پلاسما جت با گرما و حرارتی که به سطح پوست ناحیه تناسلس خانم ها وارد می کند باعث تحریک سلولهای پوستی بافت زیرین و افزایش شادابی رطوبت و جوانی نواحی تناسلی خواهد شد. علاوه بر جوانسازی واژن از پلاسما برای درمان عفونت یا آتروفی واژن هم استفاده می کنند. نازک شدن و حساس شدن واژن و دیواره آن را آتروفی واژن می گویند که باعث سوزش اندام تناسلی درد حین رابطه جنسی و عفونت واژن می شود. یکی از مهم ترین کاربردهای پلاسما تراپی واژینال درمان این عارضه است.

بیشتر خانم ها به خاطر زایمان یا گاهی در اثر افزایش سن دچار شل شدن عضلات این ناحیه و عارضه بی اختیاری ادرار می شوند. پلاسماتراپی با کلاژن سازی و ضخیم تر کردن مجرای ادراری به تقویت عضلات واژن کمک کرده و با افزایش کنترل خروج ادرار بی اختیاری ادراری زنان را برطرف میکند.

خانم هایی که از عفونت مکرر تناسلی و بوی بد واژن رنج می برند می توانند با این روش درمانی زیبایی مشکل خود را برطرف کنند. دستگاه پلاسما جت با استفاده از گاز مخصوص می تواند میکروب و باکتری های عفونت زا در ناحیه تناسلی را از بین ببرد.

خانم هایی که مبتلا به ویروس اچ پی وی هستند می توانند از پلاسما تراپی واژن برای درمان زگیل تناسلی کمک بگیرند.

پلاسما تراپی زخم دهانه رحم یک روش درمانی برای بهبود و ترمیم زخم های دهانه رحم است. در مواردی که عفونت ناحیه تناسلی و زخم دهانه رحم با روش های دیگر برطرف نشود می توان از پلاسما جت استفاده کرد. در واقع پلاسما تراپی زخم دهانه رحم باعث از بین بردن علایم زخم و عفونت می شود.

در صورت بررسی های بیشتر پزشک آزمایش پاپ اسمیر را تجویز میکند.